Thursday, March 12, 2009

Alkisah Si Ayam..

Ini cerita si ayam i ambik dari my friend, pernah tak terfikir kenapa ayam ni awal2 pagi mesti berkokok?...selalu mesti jawapan standard kita dengar ....."ala..nak bangunkan orang yang susah nak bangun pagi2 lah tu..." pernah tak terfikir kenapa mak ayam tak lawa (cantik) macam bapa ayam?..(kalau ikut sains mmg lah cam tu hihi..)..meh kita semua dengar alkisah dongeng si ayam...

Di satu malam yang hening...sunyi sepi..bapa ayam dgn mak ayam relax2 depan rumah.....

"...hello..my friend..how are you?.." tiba2 sang naga muncul dengan sengihnya menampakkan barisan giginya yang tak tajam tu....(..encik naga..jgn mare yer...)

"opocot..naga nasib baik aku teda sakit jantung...tak nampak ke aku tgh dating dgn mem ni.." kata bapa ayam..

"sorry2 my friend..datang aku ni..ada hajat di hati..."kata sang naga sambil membling2 kan matanya.. (ala..ingat dia comel lah tu..)

"malam ni aku ada ikut masqurade party lah..masalah nya sekarang aku nak pinjam mahkota ko bole...sebab malam ni i nak pakai costume ala2 raja bah..nak lengkapkan penampilan ku ini.."

"ohh...tidak2..mahkota ni tak leh kasi pinjam..ni lambang kejantanan ku.." kata bapa ayam dgn nada yang angkuh..

sedih lah hati sang naga mendengar kata2 bapa ayam..mak ayam apa lagi..kesian kat sang naga..(sb dulu pernah couple dgn naga hehehe..ni ditokok tambah oleh si ivy..kuang2...)...

"...oh mas naga..malam ni aku setuju pinjamkan mahkota ku..tapi dgn syarat awal2 pagi esok, mas kena pulangkan balik yer..." mak ayam memberi mahkota nya yang cantik lagi bling2 tu..

"TQ TQ...very strong..uppssss..(macam pernah ku dgr tapi dimana ya..).." jawab sang naga dgn mak ayam..

"tapi ingat naga..kena pulangkan awal2 pagi esok..tu..jgn2 main2 tau..aku syg ngan mem aku ni.."kata bapa ayam ala2 hero hindustan...

"ok..ok..promise2.."sang naga terbang lah...sambil menyanyi lagu..pencinta wanita..uihh..nampak playboy tul naga nih..

awal2 pagi keesokan hari nya, bapa ayam mula lah memanggil2 sang naga...

"naga...oh..naga...oh..naga..."

tapi tak juga naga muncul2...siang berganti malam, hari demi hari, bulan berganti bulan, tahun demi tahun..sampai lah sekarang..sang naga tak muncul2...(uihhh melampau tahap dragonball naga ni...)....cuba perhati tul2 yang kat kepala naga tu mahkota mak ayam lah..tapi naga kasi tukar sikit..jadi tak lah org2 marah kat dia sebab tak pulang2 kan kat mak ayam..

ahhhh...tu lah alkisah dongeng nya kenapa ayam berkokok tiap2 pagi..dan kenape bapa ayam lebih cantik daripada mak ayam..hehehe..

untuk teman2..cerita ni khas untuk tatapan anda..kalau pernah dgr cerita2 lain ttg ayam..kongsi leh....

No comments: