Wednesday, May 6, 2009

Makan & Tido

Semalam lepas keja, macam biasa I terus pulang sebab nak tengok drama "Matahari" kat TV3, sampai di rumah dengan malasnya I baring2 diruang tamu menghadap Tv yang suda antik itu, alahaiii.... dah lah mata sangat2 mengantuk, tiap kali iklan mau hampir terlelap jak, abis cerita ingat kan nak tido kejap, uihhh.... kuat tido budak nama Ivy ni ngeeee.... letih bah lepas keja, tapi mata liat pula nak tido, pusing kanan, pusing kiri, macam2 posisi yang di cuba daaaaaa, masih lagi tak bole tido, aihhhh... mula2 bukan main lagi mata nak tido, cerita dah abis, tak nak tido lah plak...

Laaaaaa.... patut lah tak bole tido, perut kelaparan rupanya hehehe, tapi malas mau turun makan, I bangun dan dok pikir... " makan, tak makan, makan, tak makan....", last2 I turun makan jak lah, tapi yang lucunya, I dah turun kat bawah, masih fikir lagi "mau makan ka ni, malas nya...", kata2 dalam hati, I naik balik masuk rumah, sempat lagi menghadap skrin laptop, masih terfikir2 lagi nak makan ke tak, "kalo tak makan, tak tido lena lah I malam nih", hati I berkata2 lagi...., dan akhirnya buat kedua kalinya I turun, yang ni betul2 dah, tak da nak fikir-fikir 2 3 kali lagi, nekad dalam hati mau cari makan...., jadi I jalan je lah KIRI KANAN KIRI KANAN!!!!..

Sebenarnya lama dah dalam hati ni nak makan spageti, lama dah budak nama Ivy ni tak jalan2 cari makan, kalo ada mengikuti perkembangan blog I ni, banyak juga entry pasal makan, I kan sukaaaaa...makan ngeeeee..., jadi I plan makan di Kent Kitchen, sebelum ni I dah pernah datang makan kat sini dengan my kazen Kule, sila rajin2 klik sini utk entry tu yer hik hik, jom tengok apa Ivy makan....

Nice view here from the first floor

Muka sebelum makan, muka budak belum mandi, grrrrrr...., lapar nih, mana makanan I blom sampai2 lagi nih, sapa mau kena gigit meh sini, nanti I gigit sorang2 muahahahahaaaa..

Muka suda makan, yiiippieeeeee!!!..bole2 tido lena nih, dan yer semalam I tido dengan lena sekali sampaikan pagi tadi rasa tak mau bangun turun keja =p

Hmmm..jadi teman2 adakah anda semua bersetuju yang kalau perut lapar mesti tak bole tido lena kan, tapi kalau terover makan pun bole buat tido tak lena juga, jadi kesimpulannya, sila2 lah pastikan perut2 anda semua selesa dan diberi makan secukup-cukup nya hehehe...

p/s: I nih banyak pengalaman bila time2 mau tido mesti rasa lapar, betapa seksanya tak bole tido huhu, tu lah tak suka tido lewat2, sebab perut selalu minta makan, hissshh.... kaco orang mau tido jak..., akhirnya selalu jadi tikus malam, cari makan di dapur muahahahahaaa...

26 comments:

Ms Tikot's said...

Kuat juga awak ni makan yer... hehehe

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Makan sorang2 je ker? apsal tak Call Mama? Leh join makan sekali... hihihihihi :P

Ivy Metaga said...

mstikot:
auk kmk suka makan, lain kali kita sama2 kuar makan ooohhh..

mamaqaypo:
adehhh..lapar sgt sampai lupa call mama hihi..

cik nana~ said...

setuju... kalau perut lapar tak leh tdo. tapi kalau hati tengah sakit, makan pun tak nak. dulu laaa... i ni pelik skit. tengah malam kalau i terjaga, kalau kat dalam bilik i ade coklat ke ape mesti i makan. pastu i tdo balik. sbb dah selalu cam tu, kadang2 i letak je coklat kat tepi bantal i. haahahaha.. dulu laaa
sekarang tak lg. sekarang susah nak makan ade la

Khairul Antasha said...

kmk kuat mkn juak..cuma 2 ari tok sik lalu mkn..huhu

Audrey Alexandria said...

wah..makan tak ajak saya
majuk saya..hehe

Ivy Metaga said...

cik nana:
hahaha..nana suka makan coklat ke, sy ponn sukaaaaa...lama dah tak makan coklat, dulu kuat makan coklat tapi demi kesihatan dah kurangkan sikit huhu..

khairul antasha:
lahhh..tauk kenak sik lalu makan ya, kelak kmk suruh mr.katak kol ktk hik hik, hope ktk get well soon ohhh..

Ivy Metaga said...

audrey alexandria:
loh..jgn merajuk sis picco, lapar sgt nih sampaikan tak sempat mo ajak sis picco muahahhaaaa..

DilOt said...

buat perutku terase lapar...

~Cinta Cukulet~ said...

baiklah makan kalau dah lapar..kesian kat perut hihihi...

Ivy Metaga said...

dilot:
hik hik..salahkan ku jangan salahkan ku, nih lagu ajai dan nurul =)

cukulet:
aah kesiannn kan kat perut
perut ooo..perut...

[h]einsen said...

ptt la dah buncit sikit......

joegrimjow said...

makan+tido=gemok

Ivy Metaga said...

einsen:
ya ka, waaaaa...kalo cam nih mo diet lah hahaha..

joegrimjow:
hik hik...good answer

NoRT said...

best tdo klo prot da pnuh... nyenyak jeeeee

Ivy Metaga said...

nort:
betul tu, tapi kalo terlampau penuh perut, susa juga nak tido huhu

helena's said...

saya suke makan,,.suke makan,,suke makan..ekeke tdo pon suke gak..samer la ivy..ekeketp u kurus i tak bape nak kurus..uwaa

Ivy Metaga said...

helena:
loh cikhel, makan tu satu kemestian hik hik, hmm..gebu2 best cikhel, kurus sgt tak best hehe

eiza in the house.. said...

ivy, mlm tadi eiza tido kul 9pm smpai pagi...
bhagia sungguh..ptg semlm ada budak baik banje makan..so balik terus pikir tido saje..hehehe

Ivy Metaga said...

eiza:
hahahaha...eiza best nya ada org belanja makan hik hik..
tido best kan tapi kalo tido lebih..pening oooo..

KUNTONG said...

kalau lapar,boleh kita sama-sam makan kat waterfront.....

Ivy Metaga said...

kuntong:
hehehe..oh..tau juga tempat waterfront tu yer hik hik
pakcik pernah dtg sarawak yer

Shitsurei shimashita said...

lalala..gitu rupanya ivy lapar..
hehehe...meh kita cuap kan :)

Ivy Metaga said...

nagaperang:
aaaaaaaa....mulut buka besar2..
ngaaapppppp...
=p

zedmagel said...

Cik Metaga,

Sedap mi kolok tu. Awok..dengan fresh oren. Terangkat le masa jamu selera.

Ivy Metaga said...

lohh..itu bukan mi kolok zedmagel, itu spageti huhu..
hehe..makaseh singgah yer..nanti sy singgah blog zed yer..=)