Wednesday, May 13, 2009

Anak Kecil


Grrrrrrr..... zombie..... datang gigit korang

Ini kisah seorang anak kecil yang comel, pagi2 kedengaran sayup2 si ibu memanggil2 nama anak2 nya untuk bangun pagi, maka bangun lah anak kecil yang comel itu, terus berjalan ke bilik tempat belajar dan juga tempat dimana ibunya menjahit pakaian (ibu anak kecil ni, memang terer menjahit... promote nih..)

maka dalam bilik itu ada sebuah meja yang agak besar juga, yer lah malam2 di situ lah, anak kecil itu dan abg2 nya duduk belajar, tapi selalu anak yang kecil ni tak belajar, keja dia mengganggu abg2 nya yang tengah study...., tapi kalo ibu ada disisi, maka berlakon lah si anak kecil ini yang dia bersungguh2 membaca buku hahahaha.... opsss..opsss lain pula cerita nih, ok berbalik pada cerita yang mula2 tu...

sebaik jak masuk bilik belajar tu, dengan selambanya, anak kecil itu masuk ke bawah meja yang besar dalam bilik itu, anak kecil terus duduk mencangkung di situ dan sssssssssstttttttttttt..., bunyi apa ka itu..... tapi anak kecil tu relax jak.....

"neng apa ko buat ya" ibunya bertanya..., kehairanan kenapa anak kecil itu lama dok dalam bilik study..., si ibu menjengok ke dalam bilik...

anak kecil terkejut..., dan terus bangun....

"kenapa kamu kencing bawah meja tu adohhhhh...."

"hahahahahaha" kedengaran suara2 abg2 nya ketawa....

rupa2 nya anak kecil itu mengigau, anak kecil itu menyangka dia suda di bilik air, anak kecil ingat dia dah landing atas mangkuk tandas yang sebenarnya....

teman2 mesti dapat teka sapa kan anak kecil itu hehehe, nama anak kecil itu Ivy muahahhahahaa..., kalau teman2 nak tau sampai sekarang abg2 I mesti gelak2 kan I, kalo cerita balik kisah nih..., masa tu umur masi kecik lagi sebab adik2 (bro Eric & sis Irene) blom kuar lagi, kira I lah paling bongsu masa tu...., sebab tu dulu suka buli kedua2 abg I....

paling I masi ingat, dengan selamba jak masa tu dengan seluar yang basah berjalan terus ke bilik air, nasib mumy tak pukul hahahaha....., masa tu memang malu sgt2 lah kena gelak oleh abg2 huhu...

tapi sememangnya, I amat merindui zaman kanak2 I yang memang penuh dengan cerita yang indah, lucu, dan macam2 ada.....


p/s: dah dah dah...korang senyum2 nih napa hik hik..., anak kecil tu dah besar panjang daaaaaa..... jadik anak gadis yang comel wakakakakaaaa...., sila2 muntah!!!!!....

31 comments:

joegrimjow said...

hehe
anak kecil yg nottyyy

Ivy Metaga said...

joegrimjow:
mane ade..anak kecil baik punyaaaa hik hik

xuen adyla said...

lolx kak ivy..
biasa je... ya sudah jadi wanita la..
gadis tu untuk xuen

nah baldi muntah

Felicia F. Ramzi said...

hahaahha...lucu.. nang apa lah mimpi sampey boleh kemeh debah meja..hahaha..salute ktk cerita pasal ktk maseh kecik..kelak mek post juak lah ceta masa gik kecik :)

am-rie said...

agaknya tokla akibat suka usik abg tengah study..hehe..
tido malam sampai ngigau kemeh kat bah meja..lawak jak..hehe
kinek tok dah terbalik, confirm abgnya gik usik ivy..hehe..

Ivy Metaga said...

xuen:
hahaha...loh cukup ka baldi tu xuen, mo sy kasi satu baldi lagi =)
alalalala..kite masi nak jadi anak gadis lagi ngeeee..

felicia:
dulu kmk nang malah aja kencing malam koh hahahaha,
aiiii..masa kecik2 lah bnyk kenangan dan cerita2 yg besttt...post jak mst best ya hehehe...mek tgu da story hik hik

Ivy Metaga said...

am-rie:
hahahaha..am-rie mun ktk mo tauk, kmk nang jenis yg kencing pagi2 koh masa kecik2, malah aja berjemur tilam di luar rumah hahahaha

~Cinta Cukulet~ said...

hahaha...sekarang ngigau lagi tak nih? hehee

T.u.Y.a said...

wakakakaka..dasat!!!
tingat lak Tuya dulu masa kekecik,mengigau..
abah Tuya kata,Tuya amik tuala pastu dok tercengang depan tb..pastu abah kata "dah amik tuala tu,g la mandi"..
Tuya pun g je la bilik air..pastu mak Tuya tarik,tampo2 muka Tuya..
leh lak deorg gelakkan Tuya mcm org ilang akal..
kenangan2..

AmirFX said...

Haha... Leput juak ehhh mun nak ngingat zaman nemiak lok marek... Kmk penah nelan telur cicak zaman kecik dolok... Nway, kinek tuk nelan telur ayam jak... Lebih berkhasiat... Hahahaaa..

Ivy Metaga said...

cukulet:
ntah lah cukulet, ade ke nih huhu...

tuya:
hahaha..lawak2...kena tampar sakit tak masa tu..
nih mst tv yg tgk tuya masa tu kan hahaha..

amirfx:
apaaaaa...telur cicak..aduhhhh...berapa biji di telan tek amir..
yohhh..nyaman sik...tok soalan free hahaha..

Dj Epoi said...

Walaweiiiiiiiii banyak kawan2 seberang nih!!!!
Ader yang Gua tak paham siut!!!!

Ivy Metaga said...

dj epoi:
hahahaha..kalo cam tu, djepoi belajar lah bahasa sarawak yer hihi...

tak jauh seberang je, bukan seberang indon muahahahaha...

kuku.gadong said...

hahhaa. mun ngigo nang sik tauk papa eh. adik kamek best gik lok, kemeh mancar lam tongsampah indah. nendak eran diat olahan gia. duhal ngigo. hahahah

f.i.e.z.a said...

kiut eh..mek asa semua kita penah kemeh mengarei.hahha..cam kmk darj 5 kemeh tas tilam.malu eh!haha

ღ lyne ღ said...

ishk~!!
dr awal baca dah i agak nih mesti anak kecil tu *membanjiri* study room tu~.. i got one similar incident.. ahahah.. so kire nye i neh normal la kan.. ahahahah~

Ivy Metaga said...

kuku. gadong:
hahaha...lawak juak adik ktk ya ngigo...

fieza:
yohhhhh...kmk sampai darjah 1 agik kemeh tiap2 pagi, ya malah aja tilam berjemur diluar hehehe...

lyne:
aah..normal lyne, jgn risau sb da ada kawan yg mengalami nasib yg sama hahaha...

Kelebar Malam said...

ewah..ewah..ewaaaaahhhh....jgn-jgn kes tok berlaku kinek tok kali...eksen nya mdh waktu gik kecik...eeeeeeeee....jgn maree...nanti cepat tuaaaaaa......heeeeeeeee.....guro jak bah...

cik nana~ said...

hahahaha.... bile anak kecil itu sudah besar, dia buat lagi tak?

Ivy Metaga said...

kelebar malam:
hahaha..jap lok kmk mo imagine cam ne mun anak ya dah besar, dok kemeh debah meja ya, oh tidaaakkkkkk hahahaha..
sikmo kmk mare...lak kmk cepat tua, kmk mo maintain cute hik hik..

cik nana:
bila besar anak kecil tu dah tak nak buat lagi..,nanti kalo masih nak buat, nanti tak chomel hahahaha...=p

richamoody said...

zombienya lucu,makcik shabat nak kecil tuch...hehehehe

Kelebar Malam said...

ish..ish..ish..nang boleh tahan nya tok ko....well, mrs kelebar dah nampak...bila mr ivy dpt d tanggar...heeeeeeee (mr ivy-bf ktk bah)
leh sik dero mrs kelebar? pleeeeeaaaaassssseeeee

Ivy Metaga said...

richamoody:
alooo..richie lama udah dengar kabar berita..., hahaha..iya iya..boleh boleh....zombie tu comel kan =)

kelebar malam:
hahaha..kmk mo jadi dato siti "biarlah rahsia" ngeeeee...
bole2 no problem ya..kelak kmk surprise tiba2 jak kuar mrs kelebar..opocotttt....terkejut..hikhik..

Dj Epoi said...

Terima Kasih diatas Komen Anda.....Ivy & Kawan2

SyFazidawaty said...

hehe!kak ivy,is dat u?sakit perut mek tetak ehh..pa jak la dipikir ktk time ya owhh.. =)

Ivy Metaga said...

dj epoi:
sama2, moga djepoi sekeluarga tabah menghadapi semua ini ya, kami akan mendoakan yg terbaik buat djepoi sekeluarga..=)

syfazidawaty:
hehehe...oh tidakkkk bukan kmk ya hahahaha, auk kmk masa gik kecik2, ntah lah apa ndak di pikir kmk oooo...

green said...

xnak muntah pun..huuu~
tu masa kecik..ni nila dah besar??
heheh =)

P3tani is my nama said...

dasat2...hehehehe
:)

Ivy Metaga said...

green:
oooohhhh..tak nak muntah yer, selamat baldi sy nih hahahaha...
dah besar anak kecil tu makin comel..=p

petani:
oh tidakkkkk...ni blom dasat...ada yg lagi dasat huhu =p

helena's said...

ooooo kencin malam!!saya pon sama..hahaha

Ivy Metaga said...

helena:
hahahaha...yer ke, sama lah kita cikhel, ntah selalu mimpi masuk toilet, sekali bangun suar basah daaaaa...huhu