Thursday, April 2, 2009

Roti Kawen


Rasa-rasa nya mesti semua dah tau roti kawen tu apa kan..laaa.. roti disapu mentega/majerine campur kaya tu...semalam ada seorang teman I ni...I cakap kat dia..nanti I belanja u makan roti kawen jak lah, I tanya dia....tau apa tu roti kawen ka??, dia tanya balik.."tak pernah dengar ooo...kalau makan tu roti kawen terus boleh kawen ka....bagus lah ada roti macam tu.."Bila dengar jak dia cakap macam tu, I gelak kuat2...cakap balik kat dia..mana ada org makan roti terus bole kawen..I bagitau lah kat dia roti kawen tu...roti biasa jak....nama jak glamor....kui kui kui....
Teringat dulu2..masa mula2 I tau apa tu roti kawen, masa tu masih belajar lagi..jadi kalau tak balik rumah hujung minggu....hari ahad selalu pegi church ramai2 dengan kawan....so after pulang dari church, macam biasa lah jalan2 cari makan..(memang dari dulu ivy ni suka cari makan haha...)....tengah dok pikir apa nak makan, ada seorang kawan nih..order roti kawen...masa tu hairan lah..aihhh..ada roti kawen ka..tak pernah dengar pun..I tanya lah..sedap ka roti kawen tu....kawan2 I semua sengih2..I dgn blurrr nya..tgu jak roti kawen tu....tup tup..tup..bila jak sepinggan roti...ntah berapa tingkat roti tu...sampai...hah..tu roti kawen ka...terus I gelak juga kat situ...adehhh ingat kan roti apa..ni nama nya roti kawen..laaaaaaa....kawan2 semua gelak...I tanya laaa.."macam ni pun bole kasi nama roti kawen ka"...kawan I jawab..ya lah sekeping sapu majerine...sekeping sapu kaya..simpan sekali..dah kawen lah..(selamba jak kawan I cakap macam tu..)..nasib masa tu I tak tanya soalan macam teman I tu...kalau tak lagi lah mereka gelak huhu..

Roti Oh Roti....=p

6 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

bestkan roti kawen..tapi saya panggil roti kaya campur marjerin hehehe

helena's said...

biskut kawen pon ade ivy...kite je tak kawen lagi..kekeke

Ms Tikot's said...

Roti kawen sedap dimakan oi... minum ngan air kopi or teh.

~me memory land~ said...
This comment has been removed by the author.
~me memory land~ said...

hehe..nok atas ya tek ada salah eja..surii...neway..rindu gak mok makan roti kawin..masa d miri dolok slalu breakfast roti ya..di shang hai cafe..blakang M2..hehe

Ivy Metaga said...

cukulet:
besttt...sedap dan senang dibuat..tapi cukulet punya roti tu kena sapu coklat ngan kaya jak lah hahaha..

helena:
ada ka cikhel..nak nak..mana lah tau nanti dah makan kite ramai..kawen wakakakaaa..

ms tikot:
auk...mena ya mmg nyaman dan best hehe..mun pagi2 utk breakfast sedap..

julie:
aahhh..mun cam ya harus hari tok polah roti kawen hehehe..makan puas2..nyaman makan masa time2 ujan..sejuk..minum ngan air kopi cam dipadah ms tikot ya hehe..