Wednesday, April 8, 2009

Aku Bersyukur

Tiap kali tengok program bersamamu di Tv3, mesti perasaan sedih dan sayu muncul...dalam masa yang sama I bersyukur dengan apa yang ada, dengan kehidupan dari kecil hingga lah sebesar2 jadi budak perasan (hihi..gurau jap aaarrr..ok sambung balik feeling lagi..). ..kadang2 tu...bila sering mengeluh akan masalah2 yang dihadapi..bila rasa macam masalah tu sangat lah besar..bila rasa seperti tiada siapa yang mendengar..bila rasa keseorangan..bila rasa seperti tiada jalan penyelesaian.. tapi..perasaan tu semua akan hilang...bila melihat, mendengar dan memahami ada org yang lebih susah..lebih berat lagi masalah dan cabaran dalam hidup mrk... jadi mesti I akan ingatkan pada diri.."Ivy ada orang lebih lagi susah dari kamu..anggap lah semua ini sebagai cabaran..." kata2 tu lah yang sering muncul dalam hati bila kepala, mulut dan hati nih mula mengeluh...

Ada satu rangkap ayat2 yang paling I suka bila time2 rasa macam masalah menimbun.."kesusahan hari ini..cukup lah untuk hari ini, kerana esok pasti ada lagi kesusahan..."...jadi hari2 pasti ada cerita nya....jadi..aku bersyukur kerana di anugerahkan sebuah keluarga yang indah..tak terluah kata2 utk mengambarkannya, aku bersyukur kerana aku melalui kehidupan kanak2 yang ceria, aku bersyukur kerana aku dapat menimba ilmu setinggi2 yang mampu dan telah ku capai kini, aku bersyukur di kelilingi teman2 yang baik, aku bersyukur menjalani kehidupan ku dalam suasana yang baik walaupun dalam kesederhanaan....kerana aku suka sederhana...dan sederhana itu cukup baik...

Aku bukan lah seorang yang pandai berkata2...bukanlah seorang yang pandai menulis atau mencoret kata2 serta ayat2 yang indah...tapi aku tetap bersyukur atas semua anugerah yang diberi...

Tiada kata2 yang dapat meluahkan atau menggmbarkan..yang pasti aku akan berdoa untuk semua orang yang ku sayang...utk....hari2 yang mendatang...yang tak pasti apa yang akan berlaku...tapi yang pasti aku akan jalani kehidupan ini dengan penuh syukur..dan menghargai tiap waktu dan saat ku bernafas di bumi ini...

p/s: teman2 post kali ni feeling2 plak I...ini hanya kata2 luahan dari hati...mari kita bersama2 utk bersyukur dan jalani lah hari2 anda dengan senyuman di wajah... peace...

10 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

hargai apa yang kita ada hari ini kerana esok kita mungkin kehilangannya huuu...syukur..syukur..

Ms Tikot's said...

Wah... sangatlah sayu dan puitis luahan hati seorang Ivy ;-)

helena's said...

sy penah menangis terngok bersamamu tu,memang sedih kan..kdg kte terlalai,,ade org yg lebih susah dan daif dr kte..jd bersyukur dan hargai ape yg kite ade..

Felicia F. Ramzi said...

post ktk memang mengingatkan kamek untuk lebih bersyukur..:)
*btw,kmk sik suka nangga Bersamamu. You know why? sebab di sebalik tabir, hakikatnya sik mcm ya..duit yang kita derma, yang kita send, sik sampey pun kat tgn yang sepatutnya menerima. mun ada pun, dah separuh masuk k bayar pihak2 penyalur..
cayak sik if i tell you, dalam department dak bersamamu tok, sikda nyimpan data2 wang derma masuk? my fren d kl marek keja bahagian korporat event, disoh carik data ya, sikda ..
sikda di rekod koh..the BIG reason why kmek sik gago nak berberik derma thru phone whatsoever..bagus kamek sendirik pergi rumah anak yatim/org kurang mampu n derma direct..ih emo kejap 6 minit

joegrimjow said...

btol2
susah mana pon mesti ada jalan keluarnya...

syukoo

Shitsurei shimashita said...

kesian kan tgk mereka tu tapi walau susah kita pun, kebersihan mesti di jaga. Bukan menyindir tp kami sekeluarga pun penah rasa susah kurang lebih gitulah tp kebersihan dan keceriaan rumah kena dijaga.
Peliklah, sepatutnya kesusahan mereka tidak seteruk sebegini andai tangan2 yg berkuasa ni betul2 kuat kerja.

fahmi latiff said...

syukur... bestnyer ... baik hati ivy ... :)

~me memory land~ said...

amen...:)

pulasperut said...

heheh.. sayu nye..

Ivy Metaga said...

cukulet:
ya hargai lah apa yang ada sekarang sb mmg bila2 masa saja akan hilang dan pergi..

mstikot:
hihi..teremo lah plak ari nih..=)

helena:
betul tu cikhel..sy pon selalu nanges sb tu lah ada kala tak nak tgk....bukan tak suka tapi..tak suka nanges lah..kalau tgk sorang2 tak pe..kalau ada org dgn malunyerrr nanges hihi

felicia:
auk..selalu juak dgr hal2 cam ya mun melibat derma2 tok..sik apa teremo ya..sekali sekala bole huhu...

joegrimjaw:
mari lah sama2 bersyukor yer..

nagaperang:
ermm..tu lah ada kala kita terlupa dan hairan macam mana dalam negara yang maju masi ada lagi org yg hidup pun susah..
selalu beria2 nak tolong negara org tapi org dalam negeri sendiri tak terjaga kan..

fahmilatiff:
fahmi pon baik hati...tapi selalu buat bom atom..poning kepala gue kena gegaran bom hahaha..

juile:
aaammmeeeeeennnn...

pulasperut:
aarrr...nak nanges nih..aku nanges nih waaaaaa..