Monday, July 20, 2009

Merah Itu Ong

Haihhh.. kenapa I suka bercakap tentang warna merah nih, tahun lepas semasa kami mula2 berpindah ke pejabat yang baru, kain langsir amatlah diperlukan, jadi ada lah I kena ikut my bos mencari kain langsir yang sesuai dengan suasana pejabat yang baru, situasi berikut apabila sudah berada didalam kedai kain

I belek2 beberapa kain langsir yang menarik perhatian dengan harga yang berpatutan sehingga lah.....

bos: warna merah bagus oooo....

aku: erkkkk... merah??? merah terang sangat lah bos

bos:merah itu ong oooo, cuba tengok dalam ini kedai, banyak pakai warna merah, merah bawa tuah, ong lai lai...., tengok bisnes ini kedai pun banyak bagus oooo...

aku:bos suka sangat warna merah ka??

bos: mestilah suka

aku:ooooo.... tapi sy tetap tak suka warna merah bos, terang sangat, nampak panas, kalau untuk langsir di pejabat, warna2 yang lembut bagus bah bos

bos:ok la ok la

last2 langsir dah dibeli, nasib bukan merah hak hak hak

p/s:Bos berbangsa cina, dan I faham kenapa dia minat dengan warna merah, walaupun tak pernah tengok bos pakai baju warna merah tapi dia selalu pakai necktie warna merah, Ong ong ong mariiiiii...

27 comments:

puspawarna said...

huhuhu.....
i love red....

cik nana~ said...

ade ong oooooo...
saya suke merah!

Ivy Metaga said...

puspawarna & cik nana:
bagus2 suka merah yer...ada ong mariiii hehehe

khaLifah feDi said...

owh klu gitue cik ivy suke color aper?

Ms Tikot said...

Merah itu memang menawan, tapi kmk x suka warna merah. Panas!!!

AmirFX said...

Kmk suka warna merah juak... Even keyboard kmk pun warna merah time tukk... Ada ong ma... haahaa....

Ivy Metaga said...

kf:
suka warna putih dan warna pastel..
kf plak suke warna apa?? merah??? hehe

mstikot:
auk mena ya, merah panas, tapi kmk suka tgk org pake warna merah =)

amirfx:
hihi..ong ong mariiiii....

xuen adyla said...

red is sexy

joegrimjow said...

ghairah melihat perempuan berbaju merah

Felicia F. Ramzi said...

aie, merah warna kegemaran kamekkk.. i love red so much..

azman shah said...

no 8 jgk ong

Rosy Daisy said...

hidup ivy terus menerus ngn warne merah~

Monkey D Luffy said...

Mr Ong ker

GRuNGe said...

Erk, masa sekolah dulu ada best friend nama Ong Kian Hock. Pastu dulu pernah lepak dekat Ong Tai Kim dekat gombak.

Hehehe, lari dari topik plak comment ni.

Dj Epoi said...

Butut!!! Maaaaaaaaa...

Melah Ong loh!!!!!!!!

Tatak picaya ka?

ber_uwang said...

merah baru sepoloh hengget...

Dakjaat™ said...

redblood...

neezareef said...

ur bos tu chinese ke..klu chinese mmg arr fanatik merah kan

designationjazz said...

Asal bukan D.Seri ONG Ka Ting..he he.. lalalalala :-p

Willie said...

OR Cina memang suka warna merah. Bawa tuah.

Big Momma said...

merah itu 'hot'!!!

am-rie said...

merah itu Red Devils..hehe..
glory2 Man United...

khaLifah feDi said...

me? biru terang,hijau terang,ungu & balck &white..hee~ better orange & ungu..

helena's said...

kefahaman cina kan,merah itu ong,,tp merah juga bawak maksud mati kan?ermm,,

Ivy Metaga said...

xuen:
sexy sexy

joegrimjow:
ooo..kalo cam tu sy pakai baju merah lah lalala

felicia:
oooo..merah sexy sexy lalala

azman shah:
ohhh....no.8 bawa tuah??

Ivy Metaga said...

roisy daisy:
yer merah menghantuiii....lalala

monkey d luffy:
hahaha..bukan bukan...

grunge:
takpe2 janji ada ong kat depan bole lah tu..

d.j epoi:
uihhh..wa manyak picaya oooo kata2 u lalala

Ivy Metaga said...

beruwang:
amboiii..minta 10 ringgit

daakjaat:
kalo "white blood" lalalaa

neezareef:
ong ka ting pun bole lah hahaha

willie:
yup u absolutely right...=)

big momma:
hot hot hot like momma =)

am-rie:
amboi ktk ya mmg sik lari dari MU lalalaa

kf:
alamak sy tak berapa suka orange dan kuning..
terang kf

helena:
yup...membawa tuah
setahunya sy org tak digalakkan menulis nama dgn pen merah...