Sunday, July 26, 2009

Berkilat Licin

Dalam beberapa hari ni, I demam, batuk2, dan juga flu, mula2 tu risau juga mana lah tau kena H1n1 ka, nasib bukan, I rasa di Sarawak pasti ramai orang mengalami demam2 dan sakit tekak, ini mesti disebabkan cuaca yang panas, musim kemarau melanda dimana sebahagian tempat terutama di bahagian pendalaman mengalami masalah bekalan air ke rumah, nasib baik kalau kampung2 yang berdekatan dengan sungai2

Selama demam 2 3 hari ni, I tidak dapat rehat secukupnya sebab sukar untuk tidur, susah nak bernafas kalau hidung tersumbat, terpaksa bernafas melalui mulut, macam ikan lah pula hak hak hak

Hari ini badan ada kurang panas sedikit, cuma flu ni tak bole lari la, I mau tukar hidung ngan korang bole ka hehehe...

Semalam buat pertama kalinya skrin laptop I bersinar2 licin, selepas berbulan2 tidak dibersihkan, kesiankan laptop kalau dapat tuan macam ni, pandai pakai tapi tak pandai bersihkan :p

See bayang2 I pun bole nampak, berkilatkan ekekeke...

Laptop my kazen Jaime pun, I tolong bersihkan hehe

LCD Screen Cleaning Kit, RM8 murahkan

"mulai hari ini akan ku kilatkan kamu wahai laptop hehe...." janji ni lalalala....

29 comments:

Rosy Daisy said...

later can u clean my screen?? my laptop dah berabuk giler2 dah..
hahah~

Ivy Metaga said...

roisy daisy:
ho ho...bole bole..kirim jak ke sarawak, kalo tak di pulangkan balik lyne jgn nanges lalalalaa..

edan coba said...

Salam kenal!!
Singgah2 kajap!!
Waahhh laptop kita sama!!!
huhu..
ohhh rupanya guna benda tulah nk bg licin n chanteq!!
:D

khaLifah feDi said...

wah mcm mirror arr!!!

MaMaQaYPo FaMiLy said...

jgn kilatkan hari2 dah lah yer.. kang nanti tanggal semua kulit Laptop tu... huhuhuhu

helena's said...

ivy laptop kite sama,kekeke so buleh la pinjam lcd screen cleaning kit tu yah!pos2!haha

GRuNGe said...

Jom tukar hidung. Lalalala. Owh, kamu lupa nak tolong bersihkan screen lappy saya. :P

Ms Tikot said...

Rajinnya eh, cuci laptop. Hopefully ktk cepat sembuh...

Kelebar Malam said...

ermmm...sian juak mek dgr ktk demam..mek org pun camya dctok...takut juak bila kenak batuk and selsema... dah beberapa hari tok mek duak mrs kelebar sik berani kuar k tpt awam, takut dgn "zaza"...

Wah...lip lap nar juak leptop ktk ya...boleh ler mek antar rah ktk leptop mek duak for cleaning...heeee...

Ivy Metaga said...

edan coba:
tq sebab singgah sini, oh sama ke, jom tukar lalalala

kf:
macam ala2 lagu "man in the mirror" kan :p

mamaqaypo:
hihi..wokey nanti sy kilatkan pelan2 je yer mama =)

helena:
oh sama yer, kalo cam tu kita tukar lappy je lah :p

grunge:
oh nak tukar, baiknya hati lalala, kalo cam tu meh sini sy tlg bersihkan lappy u, pasti berkilat licin...

mstikot:
auk baru rajin juak tok, lama2 tok nang berpeta2 jak skrin ya hehehe..ya lah harap cepat sembuh, lelah jak sik dapat tido malam2

kelebar malam:
ya lah kmk rasa sebab cuaca panas lah bnyk org sakit oh, kazen kmk terkena juak ngan virus kmk, ya lah jarang kuar rumah masa sakit2 tok
uih liplap, best juak cleaning kit ya, walaupun murah tapi mmg berkesan, oh bole2 ya, sekali cleaning 20 sen hak hak hak

AmirFX said...

Uhukkk...uhukkk... Sorry.. Kmk batuk juak dah.. hehe... Mok d bersihkan dengan CAp Ibu Dan Anak... Ktk ada ka?? haha... Lappy kmk pun makei cleaning kit ya juak tapi kmk beli murah lagik.. RM5 jak.. hehe...

SyamZone™ said...

Wah!Mmg berkilat, untung la laptop dpt tuan rajin semasa demam...hehe..

SEN said...

huh..kurang kasih sayang terhadap lappy sendirik..

Uncle Lee said...

Hello Ivy, regret to read you not well. If possible get someone to go to a Chinese medicine shop and buy this herbal tea called, "Hor Yan Hor".
It is made in Ipoh, Perak, and very good for coughs, colds and feverish conditions.
Have already recomended to several bloggers who have tried and their fever improved or subsided.

We have it here too and keep several packets at home as its cheap...drink it like tea.
Here's wishing you a speedy recovery Ivy, best regards, Lee.

ps, wash your hands everytime you return from an outing or touched money...they the number once cause for our being sick.

Willie said...

Aku ingatkan kepala sapa yg botak tek. Ceh! Suspen jer.

designationjazz said...

hehe wa br ja belikan berus makei sapu habuk kat laptop especially keyboard... berdebu-debu keda 'suci dlm debu' wah wah!.. eh! samalah laptop mek ngan kazen ktak.. mesti ACER kan kan??

FL said...

wahhh berkilat betul skrin tu... ivy

jgn lupa makan ubat... :)

Fadhlah said...

wah...kat sini pon musim demam gak..la nie pon tak baik2 lagi domam nie

Ivy Metaga said...

amirfx:
eh mena ka, sine ktk beli di kuching?? kmk mok juak lalala..
minyak cap bapa dan anak ada hak hak hak

syamzone:
untung...kena rajin bersihkan, kalo tak laptop pun kena flu hehe

sen:
kesian nya lappy kurang kasih sayangkan..=)

uncle lee:
thank you uncle lee for recomended me with the herbal tea, i will try to look for it and hoping for fast recovery...=)
thanks again for your concern and warm thoughts...have good day to you too uncle lee...=)

willie:
hehehe....suspen ka, nasib bukan kepala kmk yg botak ohhh

designationjazz:
auk kmk dua sama2 pake acer, acer nang bagus oh, samalah kita nang berdebu lah bahagian keyboard, apa tah lagi screen mmg berpeta2 lah hehehhe, tapi dah kena bersih...licin, rasa cam lappy baru jak hahaha...

fahmilatiff:
ok fahmi..pasti makan ubat, tapi tak pandai sembuh2 ni huhu..
berkilat kan lalala..

fadlah:
mesti cuaca yang panas ni, ramai org senang kena demam, kena rajin minum air kan

am-rie said...

thanks ivy..semoga cepat sembuh juak..sama2 kita makan ubat o..hehe..

neezareef said...

ivy kilat kan i punye pc ni skali
belapuk dah mls nk lap..

Dia.Honey said...

lepas ni leh jadik agent menjual produk berkenaan..ekekeke

Fadhlah said...

nakkk wat private blog..detail tolong baca ntree padlah ekkk..
akukidik@gmail.com

Ivy Metaga said...

am-rie:
auk makan ubat dan minum air bnyk2, moga ktk sembuh dgn cepat juak

neezareef:
hehehe..meh sy kilatkan...:)

dia.honey:
bole bole..tapi nak ke diorg ambik sy ni jadik promoter ekekeke...

fadhlah:
wokey....=)

Felicia F. Ramzi said...

get well soon :)

Ivy Metaga said...

felicia:
tq...=)

Krisno said...

hehehe...laptop i dah lama tak kilat...Minumlah ubat cap ibu dan anak hehe..ok punyer ;-)

Ivy Metaga said...

krisno:
uihh..lama dah kan tak tgk iklan ubat cap ibu dan anak hehehehe...

Online pregnancy test said...

Does any1 know of a good cleaning kit out there for LCD screens. I want to clean my coolpix s60's screen but i dont want to scratch it so i was wondering if any1 knows of a good one...i need a cleaning solution and a (microfiber) cloth..
Thanks.