Monday, October 12, 2009

Tiffany Ling Xiao Xuan

Ok petang semalam I telah pergi ke rumah kawan sekerja iaitu Hui Ming untuk melawat dia dan baby girl yang baru lahir, dalam jam 6 lebih I sampai di rumah mereka, beberapa orang kenalan terdekat dan sanak saudara mereka juga datang melawat

Bagi kaum cina, selepas kelahiran bayi, mereka akan menjemput sanak saudara, kawan2 serta kenalan2 terdekat datang ke rumah dan mereka akan menghidang makanan yang wajib iaitu Mi Sua kepada semua yang datang berkunjung, Mi sua merupakan salah satu makanan tradisional kaum cina Foochow

Sampai saja di depan rumah mereka, kelihatan Desmond @ didi di depan pintu, tersenyum riang dia bila I hulurkan bungkusan puding dan minuman vitagen untuk dia, paling lucu terus dia cakap mumy dengan mei mei (adik perempuan) ada di tingkat atas, sekarang petah dia bercakap, dah lah kami berdua ni macam ayam dengan itik, seorang cakap mandarin manakala seorang pula terlopong tak tau nak jawab hahahaha, sebenarnya I faham bahasa mandarin cuma kalau nak cakap tu sikit2 boleh lah hahaha...., siapa yang ingin mengumpat dalam bahasa mandarin tu, sila hati2 yer I faham tu lalalala....

Terus I peluk dia puas2, manja pula dia dengan I semalam, mana I pergi dia ikut sampai duduk makan pun dia ikut sekali, nak minta suapkan juga, sebab dia dah biasa kadang2 I suapkan dia masa kami makan bersama2.... hurmm.....I will gonna miss all those days waaaaaa.... its really hard when it comes to say goodbye to the ones you love the most... sob sob sob....

Alamak E.M.O sekejap huhu, ok here few pics.....


On my way.....


TIFFANY LING XIAO XUAN
*
*
*
Comelkan, serupa macam didi masa kecil

I'm so shy... no more pictures please hihi

Desmond & Tiffany
Didi sibuk jak makan puding

My friend Hui Ming & her baby

ME & TIFFANY
*
*
*


Can u see Tiffany smiling!!!!....

Am I cute or the pudding???

enjoying the pudding nyum nyum nyum

Mr. Ling
~ my friend husband @ Desmond father

Bahan2 untuk mi sua ialah, telur, sup ayam, mi halus (ok mi ini di panggil mi sua), dan arak merah
~ kalau tak mahu simpan arak merah pun boleh, sebab tu mereka asingkan, jadi I tak ada simpan arak merah tu, minum sup ayam jak dengan makan mi

Mi Sua

3 biji telur
~ sebelum kami pulang ke rumah masing2, setiap seorang yang datang berkunjung akan di beri palstik yang berisi telur ayam yang masih mentah, hurmm... mungkin juga salah satu tradisi bagi kaum cina, pernah bertanya dengan Hui Ming tapi lupa pula akan maksudnya, lain kali I tanya lagi yer hehe...






24 comments:

shal said...

wahh.. so cute la her....

Uruchimaru @ kf said...

oic adik didi yer cik ivy ,,!!!

Ivy Metaga said...

shal:
hai shal..=)
ya..she soooo...cute

kf:
aah adik didi...ada kawan lah didi lepas ni, tapi kan tak dapat sy tgk tiffany membesar depan mata macam sy tgk didi dulu huhu...
comel kan tiffany hehe

azman shah said...

comelnye

Ms Tikot said...

Cutenya Tiffany eh. Mcm Didi juak.

joegrimjow said...

mi sua tuu nampak sedap
nakkkkkk

tugau said...

lynn baru padah ku berita happi u ya..congrats neng!

PiccoPicca said...

cute lah.....Tiffany...just like my cousin name....hehe....my cousin iban mix chinese.... :)

Ivy Metaga said...

azman shah:
comel kan heeee...

mstikot:
auk mmg mirip didi masa kecik, hidungnya mancung sama macam hidung didi hehe

joegrimjow:
mmg sedap..joe bole masak sendiri tu, simple jak, cuma jgn simpan arak merah tu je hehe..

ken:
hihi..alamak pecah rahsia kmk eh,ingatkan mok surprise tek, setakat tok 3 blogger jak tau termasuk ktk =)

piccopicca:
ya ka...ada geng lah tiffany..=)

Andy said...

kan saya dah cakap...kamu memang blogger yang sempoi. tahniah!

ps: cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeeee nye baby itu!! muah muah!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmuah!
huhuhu

Krisno said...

hehehe...cute baby ia..eh mee tu nampak sedap :-)

HonEyBuNNy said...

ala...comei nya......pndai dia posing...ihiihih...napa eh ivy dpt telur tu??nak jgk tahu..huuhu

Willie said...

JEles aku....mee sua sedap.

Ivy Metaga said...

andy:
heehehe..im so shy, nak tutup muka macam tiffany juga lah hahaha..sempoi juga sy nih yer

krisno:
comelkan dan mi tu mmg sedap, mak mentua kawan sy tu yg masak

honeybunny:
uihh..pandai, ada bakat jadi model kot hehe, hurmm..tiap org di kasi telur, mungkin tradisi kot, nt sy ty lg kat kawan yer

willie:
mi sua mmg sedap kan, di sibu sine2 jak ada, mun di kch nek tok pun rasanya ada juak kan cuma sik bnyk tempat jak bole di dapati

JT said...

WOW.. THE BABY;S CUTE!!! EHEHEHEHEH...
siyesly.. i love babiess~~

eMBuN_mALaM said...

cdak berik telur sbg tanda semoga kita mendoakan kebahagian cdak... sama juak dgn melayu... berik bunga telur... telur tanda kesuburan... faham maksudnya nak... tp skrg dah d lupak org... merik gulabatu... potpori... xda maksud dah...

designationjazz said...

hi...Tifanny is cute! I bet she'll grow up pretty.. :-)he he gue pun faham bhs Mandarin.. boleh lah kta chat dlm Mandarin lalalalala..

Ivy Metaga said...

JT:
I loves baby too...=)

embun malam:
oh tq sebab bagi informasinya, mena juak padah ktk owh, now I know the meaning..pemberian telur tu hehe..

designationjazz:
pasti tiffany akan cute cam didi kan, auk kelak ktk dua berkelakar mandarin, cam ney rupa nya owh hehe, nang org cina bingung dengar sb sik paham apa ndak di kelakar kita dua hahaha..

Uncle Lee said...

Hi Ivy, nice pics. And the baby is real cute too.
Have fun, Lee.

Encik Azizan said...

wow mi sua..terasa lapa..nge

SuFy said...

wohohoo...comel sgt..sis, bila mo ada baby sndiri ni?hehehe..jgn lupa jemput taw..hik2

lvynana said...

ada telur? foochow ka sikda tok? biasa nya mesti dlm no ganjil ho?!

Ivy Metaga said...

uncle lee:
ya so cute...=)

azizan:
bah g cari makan skrg hehe

sufy:
nt dah kawen cepat2 proses satu heeeeee...

lvynana:
husband kawan kmk ya org foochow dan kawan kmk pula hokkien..hurmm..kali nang tradisi kaum cina kali nak...ya lah kan nya beri no. ganjil, hurmm..kelak kmk ty ngan kwn hehe

eca said...

saya mahu itu budak comellll..!!