Sunday, June 21, 2009

Gawai Di Serikin

Pada 6/6/2009, kami pergi ke Serikin untuk visiting sempena hari gawai, kami semua berempat iaitu aunty, mumy, kule and me, bayangkan selepas wedding 5/6/2009 sehari sebelum tu masih lagi terasa penat, tapi semangat mahu bergawai masih kuat, lagipun dah lama juga tidak menjejakkan kaki ke serikin, Serikin ini memang dikenali ramai sebagai tempat membeli barang2 yang murah dari Indonesia, sebab tu hujung minggu di sini selalu sesak dengan kereta dan orang ramai yang datang

Hari kami pergi ke sana, sangat lah ramai orang, pasti ada dua tujuan utama, pertama datang bergawai, dan kedua datang untuk membeli-belah, tujuan kami adalah sebab yang pertama, bayangkan pertama kali pula I melihat jalan sesak ke serikin, panjang lagi tu, tengok lah pics dibawah, bayangkan dari bandar Kuching kami bertolak dalam jam 12 tgh sampai di rumah aunty dah nak dekat jam 2 lebih huhu........

Mula2 kami visiting ke rumah Betty iaitu menantu perempuan aunty, kerana kelaparan dengan tanpa segan silu, I lah orang pertama yang menuju ke meja makan hahaha, semua mereka gelak tengok gelagat I yang kelaparan, aaaaa.... I tak kesah, janji kenyang, 2 kali lagi tambah nasi hahaha.....

SUASANA DIRUMAH BETTY
*
*
*
kule & mumy
Jom makannnn.... lapar lapar lapar

aunty & me
kat tangan I siap ada sebotol biskut, I ngappppp.... semua tau

Lepas tu, kami ke rumah seorang aunty kami pula, adik bongsu mumy, uncle James kawen dengan orang sini, tapi kat rumah aunty memang I dah angkat bendera putih tak nak makan lagi sebab perut dah sendat dengan makanan dari rumah yang pertama lagi hahaha...., mata memang mengantuk sangat sempat lagi terlelap di rumah aunty sebab mumy ada jalan2 melihat barang2 yang di jual tak jauh dari situ


SUASANA DIRUMAH AUNTY
*
*
*
kami panggil my kazen ni, Boka
dia ni ada kembar perempuan tapi tak sempat pula snap pic kakak kembar dia ni

kami panggil my kazen ni, Siban

Dalam pukul 4 lebih, kami bertolak pulang ke Kuching, sepanjang perjalanan I tido saja ho ho ho, ok teman2 ini laporan terakhir sambutan gawai tahun ni yer he he he...


23 comments:

Willie said...

Wah...endau mau la pegi serikin kalau ramai org macam ni. Uwaaa

cik nana~ said...

kat sini kalau jem tu memang perkara biasa. kalau tak jem cam pelik pula. bestnye dapat makan kuih raya. tak sabar nak raya. heheheheh

helena's said...

eh ivy dah raya da,,,kitorang lum puase pun lagi,hikhik tp rasa tak sabar la nak raya,,kan ciknana.hehe

ivy nt raya dtg umah ek..nek la belon,.hikhik

DilOt said...

nak raye gak..haha...sibuk btl...org raya nak raye gak..puase pun belum lg..hehe

Ivy Metaga said...

wille:
bole bole pegi, hari tu jak yg sesak tahap gaban, sb sambutan gawai dan ujung mgu lg, jadi ramai org p shopping juga haha

nana:
ya lah kan tak lama lagi nak raya, sy pun nak raya juga lah hehe

helena:
haha..kalo sy dtg, cikhel dgn nana kena sediakan makanan paling sodappp buat sy k hahhaa..

dilot:
hahaha..uihhh..semangat nak raya tu dah bermula nampak nya....=)

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Rambut baru ker IVY?

Kelebar Malam said...

ermmm...nang gawai sakan lah ktk hoo.. Bila "ngiling bidai" tek?

khairul onggon said...

apuuhh... jamm juak jalan serikin time gawai owh... dahsyat juak...

xuen adyla said...

satu balang kuih makan
dahsyat gila

Dakjaat™ said...

apuuuu! maioh mai urang bak menua... sayau mai nda pulai gawai .. :( huhuhu! rugi mai .. ivy tuk kompem bisi ngirup tuak induk.. hahahaha! nemu tuak induk ka? :p

.:kiwi-buLan:. said...

hak3..ivy nieh kuat mkn gak upenye..psnie kiwi lak nk beraya..yeehaaaa!

aduka said...

suka tgk org tu mamam kueh..
kekekeke..

=P

AmirFX said...

Part biskut n kueh adalah upacara yg paling d nantikan.. haha.... Nway, nang meriah jak gawai d sia...

Ms Tikot said...

Wah... jem nya jln eh. Mun kmk driving compom x tahan. Kmk jd penumpang jk. Hehehe

[h]einsen said...

mst ktkorg smua bersungguh-sungguh makan heheh..

-- [ ankEl r4p ] -- said...

ivy makan kuat erk..sama la ngan ankel rap...nanti jumpa ankel rap kita lawan makan nak.huhuhu

Monkey D Luffy said...

dalam hutan pun ada jammed yer

~Cinta Cukulet~ said...

makan kuih apa tu ivy? huhu

Ivy Metaga said...

mamaqaypo:
adehh..mama tersenyum sy dgn soalan mama ni, tak rambut tu sementara jak, dah cuci lurus balik, tu rambut pengantin blah malam haha

kelebar malam:
auk bergawai abis abisan haha, apa maksud ngiling bidai ya kelebar?? na nemu aku hehe

khairul onggon:
nya lah ya, kmk pun terkejut juak tgk jem masa ya..sik sangka pande jem macam ya

Ivy Metaga said...

xuen:
hahah..dasyat ka tu, uihh..kalo tgk sy time makan nasik lagi dasyat =)

dakjaat:
mun cam ya..plg lah sarawak hehe, kelak mbak ktk ngan siti ngabang, sik ada mek minum tuak..
apa tuak induk ya ooo???

kiwi bulan:
alamak..kirim lah biskut ke sini yer kiwi..
plzzzzzzzzzzzzzz....

Ivy Metaga said...

aduka:
ooo..suke ke, jom lah mamam biskut sama2 kekekekeke...

amir:
auk mena2 padah ktk, tapi mun dah perut sendat ngan makanan mmg payah mok jalan dah haha

mstikot:
kmk jadi penumpang ari ya pun pandai bengong haha, dah lah panas cuaca ari ya

einsen:
nang bersungguh2...kelaparan tahap cipan masa ya...bila makanan didepan mata, ngappp semua haha

Ivy Metaga said...

rap:
wokey no problem, lawan makan bole bole

monkey d luffy:
yer bole jem juga, sy pun naik heran hahaha

cukulet:
lupak dah cukulet, ngaapppp..semua smpi tak ingat dunia hahaha

Mohd Ariff said...

xde bungkus utk kami pun :(

**yg ni Serikin.. kalau Serikei tu dekat dgn Bintulu kan? Dulu abg kami cikgu kat sana. SMK Sebauh.