Tuesday, May 18, 2010

Benarkah Airmata Lelaki Mahal?

Macam mana nak mula kan ayat yer.... hurmmm.. ok macam ni lah, I sering mendengar jika seseorang lelaki itu menangis kerana seorang wanita, itu bermaksud dia benar2 mencintai wanita tersebut dengan sepenuh hati, kata orang.... cinta sampai mati hehehe...

Hari tu buat pertama kali nya I melihat jejaka itu mengalirkan airmata, pertama kali I melihat dia dalam keadaan yang sangat down, pertama kali I melihat ego nya runtuh, hanya kerana seorang wanita, hurmmm... betapa kuat nya pengaruh seorang wanita.... betul tak....

Mengapa I mengatakan pengaruh seorang wanita itu kuat, sebab walau seburuk mana pun sifat seorang wanita itu, tapi kalau dah cinta bagai mati, botol kicap dengan botol cuka pun takde beza bak kata P. Ramlee ehek...

Melihat airmata dia mengalir, hanya satu yang mampu I katakan, I sentuh bahu nya perlahan dan berbisik....

"I konw its hurt, and it will takes time to heal"

"Im really hurts..., I gave everything she wants & needs.." he keep on repeating...

Berlarutan bicara2 kami kongsikan bersama buat seketika, memang pertama kali melihat dia begitu kalah, dari dulu dia dikenali sebagai seorang yang tak pernah tewas dan sentiasa nampak tegas... but why.... hanya kerana seorang wanita...

Dulu seorang teman I pernah berbicara tentang kekasihnya yang pergi buat selama2 kerana menhidap kanser, sampai sekarang masih single lagi, katanya sebab hati belum terbuka, yang paling I ingat ialah masa dia mula berbicara tentang kekasihnya, I dapat melihat teman I itu terdiam seketika dan I dapat merasakan dia menahan sebak didada, mata kelihatan merah, nafas ditarik panjang, kesedihan itu masih tersimpan dalam hati walaupun setelah bertahun2 pemergian orang yang dia sayangi..., masa dia bercerita, I pula yang terEMO hehehe..., sentimental ok

ini yang membuat I terfikir adakah tangisan dan airmata seorang lelaki itu begitu mahal???.....



p/s: Buat jejaka itu, moga tabah menghadapi dugaan emosi......

18 comments:

ADrian said...

airmata lelaki mg mahal...dan apabila gugur dari mata....itu maknanya itu tulus ikhlas dari hati..:)

kiwi said...

ivy..this is d besh post ever in ur blog..i hope i will find someone that are willing to cry not for me but with me..air mata seorang lelaki is absolutely mahal..but once da mengalir it shows dat it comes from his heart ;)

kiwi said...

haha n i nk tmbh..msti dat guy really2 syg dat girl;)

Willie a.k.a Reptoz said...

Laki memang susah mok nangis kecuali hal pompuan. Hehehe...jgn tanyak aku kenapa, memang pili atau paip mata tok susah nak dibukak.

lvynana said...

mahal ke? siapa yang nak beli!..ngeh ngeh ngeh..

Ivy Metaga said...

adrian:
hurmm..setuju..ppuan pun macam tu juga, tapi ppuan selalu pula cepat nangis hehehe..

kiwi:
uihhh..sy doakan agar kiwi akan berjumpa dengan jejaka idaman..
sy pun nak tambah, mmg jejaka itu cinta berhabisan hehe..

willie:
hahaha..willie statement ktk ya molah ku sengih2 jak, kenak laki susah mok nangis oooo...

ivynana:
hahahaha...ktk mok beli sik???..:p

AmirFX said...

Air mata laki mahal? Mmmmm... mmmm.... Tindakan lelaki biasanya lambat sikit dari ompuan.. Jadi aek mata ya tauk lambat nak kuar..

Ivy Metaga said...

amir:
hahahahaha....bukan kerana macho ka lalalala..:p

Eciz said...

bagi saya. biarlah air mata tuu tersimpan je bila berhadapan dengan saya. sebab saya memang tak suka lelaki menangis. saya dah pernah buat 2 lelaki terlalu kuat egonya menangis. dan masa tu, saya rasa, arghhhhhh kenapa dia menangis?? aku saje je uji. huahua.

Ivy Metaga said...

heheehe..memang boleh tahan eca ni..=), minta tunjuk ajar cara2 nya

aduka said...

pergh..
menusukkk..
yup..
lelaki mmg sinonim ngn sifat egonya..
tp dlm ego2, ada juga sifat lembut dia..
hehe..
lama2 x mnangis, best juga once mnangis..
=)

Ivy Metaga said...

aduka:
nak tgk aduka menangis bole lalalala...

Felicia F. Ramzi said...

i've had guys crying for me.. hmm.. benarkah sidak sayang kamek? i dont know.. thanks for the nice post ivy

joynstar said...

Air mata lelaki tak la semahal mana, ego sahaja yang sebesar dunia. Most men I know all cry for one reason, regrets. They only cry when its a tad too late.

Kal Jis said...

Ivy, sik semua laki nangis kerana aik matanya mahal.. ada yg aik matanya murah ala cheap sale erkk.. Masud kmk sik semua lelaki ego, ada yg benar2 ikhlas dan mena ada yg ego.. Namun, susah kita nak bezakan yg mana ikhlas yg mana sik.. Pendek kata, aik mata lelaki nang mahal kot hehehe...

BeMiE said...

Hargenya ikut lelaki tu.. ada yg kire per kilo.. adayg kira per ml... ada yg ikut pasaran semasa ngeh ngeh ngeh

Amni said...

Ya ka mahal? Mun laki senang nangis ya giney? Hee... Jarang...

green said...

mmg mahal..jarang dpt tgk lelaki menangis..